De WAUW van Simone - Zorgmanager

Leukste werkgever

‘Drie en een half jaar geleden ben ik bij Thebe komen werken en het is tot nu toe mijn leukste werkgever. Geen dag is hetzelfde. Als manager wijkverpleging begeleid, faciliteer en coach ik mijn teams. Ik overleg veel om onze professionaliteit richting de cliënt zo goed mogelijk kunnen uitvoeren. Daarnaast heb ik ook projecten rondom innovatie onder mijn hoede. Persoonlijk vind ik het supergaaf dat we innovaties uitproberen. Proberen en experimenteren daar komen we verder mee in de zorgverlening. Zonder vooraf de uitkomst te weten, gaan we er voor. Dat maakt het spannend en leuk bij Thebe.

Ik ben een ambulante manager, zonder vaste werkplek. Ik heb een computer, telefoon en iPad. Waar plek is, werk ik. Dat past bij de wijkverpleging. Binnen de extramurale wijkverpleging hebben we zelfstandige teams, waarin de verzorgende ig, verpleegkundige en wijkverpleegkundige samenwerken. Als grote aanbieder hebben we eigenlijk alle typen zorg in huis.

In de coronaperiode is er heel veel aandacht voor medewerkers. Iedereen heeft extra behoefte aan een steuntje in de rug. Ook de Raad van Bestuur is erg betrokken. Zij komen met veel berichtgeving en hebben een duidelijk beleid, dat is belangrijk in onzekere situaties. Medewerkers staan in de frontlinie en die ondersteunen we aan alle kanten. Dat doen we door veel communicatie en heel zichtbaar te zijn.

‘We staan er samen voor’

Wat ik heb ervaren in een crisis als covid, is dat het de gemeenschap nog hechter maakt. Je hebt elkaar nodig en ziet dat de zelfstandige teams elkaar meer opzoeken. Als een team zieken heeft vanwege het virus, dan komt een ander team helpen. Normaal is dat ook wel, maar nu nog meer. We staan er samen voor. De prioritering ligt bij het werk en de medewerkers. We hebben ons gefocust op samenwerken en elkaar steunen. Dit heeft voor nog meer saamhorigheid gezorgd.

Wat mij betreft is Thebe de beste werkgever in deze regio van Brabant. Vanwege alle mogelijkheden die je hebt als medewerker, vanwege de ruimte die je krijgt en vanwege de supergave collega’s. Samen verlenen wij de beste zorg. Thebe onderscheidt zich door te luisteren waar iedereen behoeft aan heeft. We leggen je niks op. Er zijn volop verdiepingsmogelijkheden. De een heeft meer interesse in een bepaald thema, de andere wil bijvoorbeeld meer naar coaching. Daar proberen we over in gesprek te blijven. Als je je vinger opsteekt is daar zeker ruimte voor. Wat ik zelf uniek vind, is dat er veel aandacht is voor vitaliteit. Het is toch een beroep wat veel van je vraagt, niet alleen fysiek maar ook mentaal. Daarin worden medewerkers ondersteunt met bijvoorbeeld workshops. Ik vind dat een mooi iets.

Mijn Wauw van Thebe is dat wij gaan voor innovatie

Er zijn een aantal strategische pijlers geformuleerd. Een van die pijlers is: voorop in innovatie en zorgtechnologie. Dit heeft volop aandacht. We proberen medewerkers te stimuleren om technologische snufjes uit te proberen, om zo de zorg te vergemakkelijken en cliënten nog meer zelfredzaam te maken. Als je als medewerker een goed idee hebt, krijg je geld om je idee uit te werken. Zo proberen we de praktijk te combineren met stukje innovatie.

Thebe is groot maar eigenlijk ook weer klein. We hebben veel medewerkers, maar alles is wel klein georganiseerd. Er is weinig hiërarchie; we zijn een platte organisatie. Strategie gaat hand in hand met praktijk. We hebben veel eigen verantwoordelijkheid, dat is heel prettig want je hebt veel eigen regelmogelijkheid in je werk. Dat vraagt wel om bepaald type mens. Omdat je veel eigen verantwoordelijk hebt, ligt niet alles vast in protocollen en richtlijnen. Besluitvorming kan daardoor wel eens wat langer duren, maar als het eenmaal besloten is dan wordt het ook gedragen door iedereen. Dat vinden we heel belangrijk.

Dichtbij de cliënt én medewerker

En de lijnen zijn heel kort. Dat vind ik uniek en heb ik nog niet eerder meegemaakt. Onze bestuurders zijn bijvoorbeeld regelmatig op de werkvloer te vinden. We hebben een cultuur van samen de schouders er onder zetten. Ik vind het heel belangrijk dat medewerkers het naar hun zin hebben en zich sterk voelen. Dat straal je ook uit naar cliënten. Hoe groot we ook zijn, we willen dicht bij de cliënt én medewerker staan. Met aandacht zorg verlenen, daar draait het om.’

Vragen over Werken bij Thebe? Stel ze aan:
Team Recruitment
Thebe
Annemarie Team Recruitment Thebe
Bregje Team Recruitment Thebe
Diede Team Recruitment Thebe
Sandra Team Recruitment Thebe